За бърза поръчка 24/7:
0879 353 677

Меню
Меню
Витамини

15.06.2021 13:49:56

Витамини

ДНЕВНА ДОЗА ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

За да е здрав, човек се нуждае от определено количество витамини и минерали, които си набавя чрез храната, а когато това е недостатъчно – и чрез хранителни добавки. Необходимото за приемане количество витамини и минерали на ден за покриване на ежедневните физиологични нужди се нарича дневна доза.

Дневните дози на различните витамини и минерали можете да видите в таблиците по-долу - Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст. Това е обичайното ежедневно количество за прием, когато организмът е здрав и в балансирано състояние. В случай, че бъде установен недостиг на някой от витамините или минералите и по преценка на специалист, дневната доза може да се завиши многократно. Какво и колко да се взима зависи от конкретното патологично състояние.

Въпреки това приеманото количество не може да бъде безкрайно. Затова има определени граници за приемане, които определят безопасната ежедневна доза. За отделните витамини и минерали можете да ги видите в таблиците по-долу - Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст.

От съществено значение е и съвместимостта при прием на два и повече витамина и минерала по едно и също време, за което задължително се консултирайте с Вашия лекуващ лекар.

 

ВИТАМИНИ - Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст.

 

МИНЕРАЛИ - Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст. 

 

ВИТАМИНИ -  Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст. 

 

МИНЕРАЛИ - Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст. 

 

СЪКРАЩЕНИЯ И МЕРНИ ЕДИНИЦИ:

мкг = микрограм (1000 мкг = 1 мг)
мг = милиграм (100 мг = 1 г)
г = грам (1000 г = 1 кг.)
кг = килограм

 

На много от опаковките мерните единици са посочени като IU (International Units), затова по-долу можете да видите съответните стойности на някои от тях при превръщане:


Витамин А: 1 МЕ (UI) = 0.3 мкг Ретинол или 0.6 мкг бета-каротин
Витамин С: 1 МЕ (UI) = 50 мкг Аскорбинова киселина
Витамин D: 1 МЕ (UI) = 0.025 мкг Холекалциферол (D3)
Витамин D: 1 МЕ (UI) = 0.025 мкг Ергокалциферол (D2)
Витамин Е: 1 МЕ (UI) = 0.67 мг D-алфа-токоферол (най-биоактивната форма)
Витамин Е: 1 МЕ (UI) = 0.9 мг Dl-алфа-токоферол (по-слабо биоактивната форма)

 начало

ВИТАМИН С (ЕСТЕР-С)

В организма на повечето животни водоразтворимият нутриент аскорбинова киселина се синтезира от глюкоза. Но една генетична аномалия пречи на нас, хората, да произвеждаме този витамин и затова трябва да го приемаме чрез храната. Като кофактор в много ензимни системи, аскорбиновата киселина участва в синтеза на колаген, карнитин, ендокринни хормони и невротрансмитери.

 

Естер С.

Високо ефективна, високо абсорбируема патентована форма на витамин С, която съдържа значително количество треонова киселина, ключов за този витамин метаболит. Естер-С е представител на витамин С с неутрално ниво на рН, при който витаминът е буфериран, за да не дразни стомаха, което е особено важно при приемане на витамин С. Естер-С се абсорбира по-бързо и се задържа по-дълго време от обикновения витамин С, а количеството от тази форма, което достига до клетките е повече от четири пъти по-голямо в сравнение с обикновения.

 

Витамин С.

Този витамин играе основна роля при образуването на колаген, който е жизнено необходим за растежа и възстановяването на тъканните в тялото и за ускоряване на зарастването на следоперативните рани, както и за поддържането на здравината на кръвоносните съдове и на костите, ноктите, косата и зъбите. Той спомага за по–доброто усвояване на желязото от храната, което го прави ценен помощник на хората с анемия.  Освен това витaмин С предотвратява образуването на тромби и поради тази причина е изключително необходим за хора със заболявания на сърцето и кръвоносните съдове. Намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания се дължи основно на увеличаване, под въздействието на витамин С, на нивата на липопротеините с висока плътност/HDL/, като същевременно се нормализира високото кръвно налягане. Витамин С намалява със 75% риска от някои видове рак, осигурявайки мощна  защита на организма от свободните радикали и от други канцерогенни фактори. Този витамин увеличава производството на бели кръвни телца и антитела, които се борят с инфекциите. Той допринася за стимулиране на имунната защита и чрез повишаване на нивата на интерферон в организма – антитяло, което обвива повърхността на клетките и така ги предпазва от навлизане на вируси. Не на последно място витамин С участва активно в противоалергичната защита на организма и по този начин редуцира негативните ефекти върху него на редица алергени.

 

Диабет

Известно е, че инсулинът улеснява транспортирането на витамин С до клетките, поради което диабетиците страдат от недостиг на вътреклетъчен аскорбат. Освен това витамин С възпрепятства акумулирането на сорбитол и така намалява риска от оксидативни увреждания на ретината на окото (диабетна ретинопатия). Приемът на дози витамин С ненадвишаващи 3000 мг са доказано благотворни в случаи на редица усложнения при диабет, между които ретинопатия и невропатия.

 

Възможни приложения

Свръхпроизводство на хистамини при инфекции на дихателната система, алергични смущения, бронхиална астма, язвен колит, обикновена настинка, стареене, възстановяване след болест или наранявания, злоупотреба с алкохол, стрес, тютюнопушене (всяка цигара унищожава приблизително 25 мг витамин С), излагане на вредни вещества, активен спорт, остеопороза, кожни язви и декубитални рани.

Витамин С е ефективно средство и при лечение на мъжка безплодност.

Допълнителният прием на витамин С също така намалява вероятността от развиване на хеликобактер-пилорна инфекция, рисков фактор, който може да доведе до рак на стомаха.

Важно е да се знае, че витамин С е необходим за синтеза на карнитин, аминокиселина, която транспортира мастните киселини до митохондриите на мускулната тъкан. Именно на ниското ниво на карнитин се дължи подчертаната умора и отпадналост при недостиг на витамин С.

Вегетарианската абсорбция на желязото от едно хранене се повишава 2-3 пъти при наличието на 25-75 мг витамин С. Освен това този витамин потенциира активността на витамин Е в клетките като регенерира алфа-токоферола от оксидирания му дериват. Доказано е и, че приемането на 500 мг витамин С дневно повишава концентрацията на глутатион с 50%.

 

Забележка: В периоди на химичен, емоционален, психически и физиологичен стрес се ускорява изхвърлянето на витамин С от организма. Ето защо, за да се предпази тялото, е необходимо да се приемат по-високи дози.

начало

Статии

Статии

Витамини

Витамини

........ ........ 2021-12-15T15:42:05+02:00 Витамини

<ul> <li><a href="#link_1">Дневна доза витамини и минерали</a></li> <li><a href="#link_2">ВИТАМИН С (ЕСТЕР-С)</a></li> </ul> <p><a name="link_1"></a></p> <div style="height: 80px;"></div> <p align="center"><span style="font-size: 14pt;"><strong>ДНЕВНА ДОЗА ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ</strong></span></p> <p class="text-alignjustify">За да е здрав, човек се нуждае от определено количество витамини и минерали, които си набавя чрез храната, а когато това е недостатъчно &ndash; и чрез хранителни добавки. Необходимото за приемане количество витамини и минерали на ден за покриване на ежедневните физиологични нужди се нарича дневна доза.</p> <p class="text-alignjustify">Дневните дози на различните витамини и минерали можете да видите в таблиците по-долу - Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст. Това е обичайното ежедневно количество за прием, когато организмът е здрав и в балансирано състояние. В случай, че бъде установен недостиг на някой от витамините или минералите и по преценка на специалист, дневната доза може да се завиши многократно. Какво и колко да се взима зависи от конкретното патологично състояние.</p> <p class="text-alignjustify">Въпреки това приеманото количество не може да бъде безкрайно. Затова има определени граници за приемане, които определят безопасната ежедневна доза. За отделните витамини и минерали можете да ги видите в таблиците по-долу - Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст.</p> <p class="text-alignjustify">От съществено значение е и съвместимостта при прием на два и повече витамина и минерала по едно и също време, за което задължително се консултирайте с Вашия лекуващ лекар.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>ВИТАМИНИ -&nbsp;</strong>Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст.</p> <p class="text-alignjustify"><img alt="" src="https://www.medbio-bg.eu/uploads/images/vit.png" /></p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>МИНЕРАЛИ -&nbsp;</strong>Препоръчителна Дневна Доза за човек в зряла възраст.&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><img alt="" src="https://www.medbio-bg.eu/uploads/images/%D0%94%D0%BD%D0%9C.PNG" /></p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>ВИТАМИНИ -&nbsp;</strong>&nbsp;Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст.&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><img alt="" src="https://www.medbio-bg.eu/uploads/images/%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%92.PNG" /></p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>МИНЕРАЛИ -</strong>&nbsp;Граници на Безопасната Дневна Доза за човек в зряла възраст.&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><img alt="" src="https://www.medbio-bg.eu/uploads/images/%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%9C.PNG" /></p> <p class="text-alignjustify"><strong>СЪКРАЩЕНИЯ И МЕРНИ ЕДИНИЦИ:</strong><br /><br />мкг = микрограм (1000 мкг = 1 мг)<br />мг = милиграм (100 мг = 1 г)<br />г = грам (1000 г = 1 кг.)<br />кг = килограм</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify">На много от опаковките мерните единици са посочени като IU (International Units), затова по-долу можете да видите съответните стойности на някои от тях при превръщане:</p> <p class="text-alignjustify"><br />Витамин А: 1 МЕ (UI) = 0.3 мкг Ретинол или 0.6 мкг бета-каротин<br />Витамин С: 1 МЕ (UI) = 50 мкг Аскорбинова киселина<br />Витамин D: 1 МЕ (UI) = 0.025 мкг Холекалциферол (D3)<br />Витамин D: 1 МЕ (UI) = 0.025 мкг Ергокалциферол (D2)<br />Витамин Е: 1 МЕ (UI) = 0.67 мг D-алфа-токоферол (най-биоактивната форма)<br />Витамин Е: 1 МЕ (UI) = 0.9 мг Dl-алфа-токоферол (по-слабо биоактивната форма)</p> <p><a name="link_2"></a>&nbsp;<a href="#top">начало</a></p> <div style="height: 80px;"></div> <p itemprop="name" class="text-aligncenter"><span style="font-size: 14pt;"><strong>ВИТАМИН С (ЕСТЕР-С)</strong></span></p> <p class="text-alignjustify">В организма на повечето животни водоразтворимият нутриент аскорбинова киселина се синтезира от глюкоза. Но една генетична аномалия пречи на нас, хората, да произвеждаме този витамин и затова трябва да го приемаме чрез храната. Като кофактор в много ензимни системи, аскорбиновата киселина участва в синтеза на колаген, карнитин, ендокринни хормони и невротрансмитери.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Естер С.</strong></p> <p class="text-alignjustify">Високо ефективна, високо абсорбируема патентована форма на витамин С, която съдържа значително количество треонова киселина, ключов за този витамин метаболит. Естер-С е представител на витамин С с неутрално ниво на рН, при който витаминът е буфериран, за да не дразни стомаха, което е особено важно при приемане на витамин С. Естер-С се абсорбира по-бързо и се задържа по-дълго време от обикновения витамин С, а количеството от тази форма, което достига до клетките е повече от четири пъти по-голямо в сравнение с обикновения.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Витамин С.</strong></p> <p class="text-alignjustify">Този витамин играе основна роля при образуването на колаген, който е жизнено необходим за растежа и възстановяването на тъканните в тялото и за ускоряване на зарастването на следоперативните рани, както и за поддържането на здравината на кръвоносните съдове и на костите, ноктите, косата и зъбите. Той спомага за по&ndash;доброто усвояване на желязото от храната, което го прави ценен помощник на хората с анемия.&nbsp; Освен това витaмин С предотвратява образуването на тромби и поради тази причина е изключително необходим за хора със заболявания на сърцето и кръвоносните съдове. Намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания се дължи основно на увеличаване, под въздействието на витамин С, на нивата на липопротеините с висока плътност/HDL/, като същевременно се нормализира високото кръвно налягане. Витамин С намалява със 75% риска от някои видове рак, осигурявайки мощна&nbsp; защита на организма от свободните радикали и от други канцерогенни фактори. Този витамин увеличава производството на бели кръвни телца и антитела, които се борят с инфекциите. Той допринася за стимулиране на имунната защита и чрез повишаване на нивата на интерферон в организма &ndash; антитяло, което обвива повърхността на клетките и така ги предпазва от навлизане на вируси. Не на последно място витамин С участва активно в противоалергичната защита на организма и по този начин редуцира негативните ефекти върху него на редица алергени.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Диабет</strong></p> <p class="text-alignjustify">Известно е, че инсулинът улеснява транспортирането на витамин С до клетките, поради което диабетиците страдат от недостиг на вътреклетъчен аскорбат. Освен това витамин С възпрепятства акумулирането на сорбитол и така намалява риска от оксидативни увреждания на ретината на окото (диабетна ретинопатия). Приемът на дози витамин С ненадвишаващи 3000 мг са доказано благотворни в случаи на редица усложнения при диабет, между които ретинопатия и невропатия.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Възможни приложения</strong></p> <p class="text-alignjustify">Свръхпроизводство на хистамини при инфекции на дихателната система, алергични смущения, бронхиална астма, язвен колит, обикновена настинка, стареене, възстановяване след болест или наранявания, злоупотреба с алкохол, стрес, тютюнопушене (всяка цигара унищожава приблизително 25 мг витамин С), излагане на вредни вещества, активен спорт, остеопороза, кожни язви и декубитални рани.</p> <p class="text-alignjustify">Витамин С е ефективно средство и при лечение на мъжка безплодност.</p> <p class="text-alignjustify">Допълнителният прием на витамин С също така намалява вероятността от развиване на хеликобактер-пилорна инфекция, рисков фактор, който може да доведе до рак на стомаха.</p> <p class="text-alignjustify">Важно е да се знае, че витамин С е необходим за синтеза на карнитин, аминокиселина, която транспортира мастните киселини до митохондриите на мускулната тъкан. Именно на ниското ниво на карнитин се дължи подчертаната умора и отпадналост при недостиг на витамин С.</p> <p class="text-alignjustify">Вегетарианската абсорбция на желязото от едно хранене се повишава 2-3 пъти при наличието на 25-75 мг витамин С. Освен това този витамин потенциира активността на витамин Е в клетките като регенерира алфа-токоферола от оксидирания му дериват. Доказано е и, че приемането на 500 мг витамин С дневно повишава концентрацията на глутатион с 50%.</p> <p class="text-alignjustify">&nbsp;</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Забележка:<span>&nbsp;</span></strong>В периоди на химичен, емоционален, психически и физиологичен стрес се ускорява изхвърлянето на витамин С от организма. Ето защо, за да се предпази тялото, е необходимо да се приемат по-високи дози.</p> <p></p> <p><a href="#top">начало</a></p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки